Projekty edukacyjno-społeczne
ROK SZKOLNY 2024/2025
„WLEP SIĘ W REMBERTÓW”
10.10.2024 r. uczniowie klasy 3c uczestniczyli w pierwszych warsztatach w ramach Projektu „Wlep się w Rembertów”, realizowanego przez Dom Kultury Rembertów we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych. W ramach warsztatów mieliśmy okazję zapoznać się ze sztuką nowoczesną i poznać jej formy oraz uczestniczyć w ciekawych warsztatach plastycznych.
Dziękujemy za zaproszenie! Zapraszam do obejrzenia fotorelacji.
24.10.2024. uczniowie klasy 3C wzięli udział w kolejnych zajęciach w ramach Projektu „Wlep się w Rembertów” organizowanego przez Dom Kultury w Rembertowie oraz Akademię Sztuk Pięknych. Tym razem mieliśmy przyjemność bawić się kolorami oraz tworzyć historyjki obrazkowe pod okiem Pana Grzegorza, który na co dzień zajmuje się sztuką. Było miło, ciekawie i bardzo artystycznie. DZIĘKUJEMY!!!
ROK SZKOLNY 2023/2024
Projekty edukacyjno-społeczne realizują 𝗣𝗿𝗼𝗷𝗲𝗸𝘁 𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗷𝘀𝗸𝗶. Przygotowujemy się do I Pikniku Europejskiego i obchodów 20.rocznicy wejścia Polski do Unii Europejskiej. Poznaliśmy zasady działalności Parlamentu Europejskiego i odwiedziliśmy siedzibę Europa Experience. Projekt realizowany z Fundacja ARTE i finansowany przez m. st. Warszawa.
𝗞𝗥𝗢𝗣𝗞𝗜 – 𝗦𝗭𝗡𝗨𝗥𝗞𝗜 – 𝗞𝗢𝗥𝗔𝗟𝗜𝗞I
Uczniowie z klasy 3p na projektach edukacyjno-społecznych pracują nad projektem „𝗞𝗿𝗼𝗽𝗸𝗶, 𝘀𝘇𝗻𝘂𝗿𝗸𝗶, 𝗸𝗼𝗿𝗮𝗹𝗶𝗸𝗶”. Zespół projektowy, po otrzymaniu grantu zakupił niezbędne materiały i zaczyna warsztaty tworzenia mandali i makramy.
Projekt realizowany jest we współpracy z Klubem Inteligencji Katolickiej i finansowany przez m. st. Warszawa.
Koordynator zespołu młodzieżowego: Olena Manicka
KIK – Klub Inteligencji Katolickiej
PODPISANIE UMOWY PROJEKTOWEJ Z KLUBEM INTELIGENCJI KATOLICKIEJ
Projekty edukacyjno-społeczne zaczynają nowy rok pełną parą
Zespół projektowy klasy 3p podpisuje właśnie pierwszą umowę projektową z Klub Inteligencji Katolickiej.
Brawo MŁODZIEŻ!!!
Nasza szkoła dołączyła do Projektu „Piłki za puszki” realizowanego w ramach projektu „Każda puszka cenna” polskiej edycji europejskiej inicjatywy Every Can Counts. Główną ideą projektu jest połączenie dwóch ważnych aspektów zrównoważonego rozwoju społeczeństwa: sportu i ochrony zasobów naturalnych. Obie idee są myślą przewodnią projektu „Piłki za puszki”.
Co możemy zrobić w szkole w ramach projektu:
-w szkole są ustawione 4 papierowe zielone pojemniki z logo projektu „Każda puszka cenna”. Do pojemników wrzucamy zgniecione, opróżnione puszki aluminiowe po napojach;
Co otrzymujemy jako szkoła:
– po zebraniu odpowiedniej ilości puszek otrzymuje piłki treningowe.
Koordynator Agnieszka Jeśkiewicz
Zakończyliśmy projekt ,,Poznajemy kuchnię ukraińską” wspierany przez Stowarzyszenie Harcerskie. Zapraszamy na krótką relacje z realizacji projektu.
https://www.facebook.com/100063622421294/videos/281798954250136
Realizujemy kolejny ważny projekt w ramach projektu Szkoła Edukacji Centrum Dobrego Wychowania- szkoły budują społeczeństwo partycypacyjne. Otrzymaliśmy dofinansowanie na Świąteczne Gotowanie na Ekranie
Fotorelację z warsztatów obejrzycie na szkolnym fb.
PROJEKT KORONA WARSZAWY
3 października zorganizowaliśmy wraz z Fundacją Zdobywaj Niezdobyte rajd rowerowy w ramach projektu Korona Warszawy. Wyruszyliśmy wczesnym rankiem aby zdobyć pierwszy szczyt Kopiec Moczydłowski. Rowerzyści świetnie radzili sobie z jazdą i przepisami ruchu drogowego mimo trudnej i zmieniającej się jesiennej aury. Wycieczkę pilotował pan Mariusz Saramak z Fundacji Zdobywaj Niezdobyte wraz z naszymi nauczycielkami panią Martą, panią Pauliną i panią Ewą. Po zdobyciu kopca ruszyliśmy w kierunku Plaży Żoliborz na ognisko, gdzie czekały na nas pyszne kiełbaski, bułeczki, szum Wisły, dobre towarzystwo, muzyka i słonko wyglądające zza chmur. Pierwszy rajd rowerowy już za nami
Dziękujemy panu Mariuszowi za współpracę i czekamy na następne wspólne wyprawy.
Rowerzystom gratulujemy dzielnego pokonania trasy.
PROJEKT BeActive Europejskiego Tygodnia Sportu
Tradycyjnie jak co roku braliśmy udział w projekcie BeActive Europejskiego Tygodnia Sportu. Poniżej prezentujemy zdjęcia uczniów biorących udział w treningach. Cieszymy się bardzo z zaproszenia i możliwości poznania wielu dyscyplin sportowych.
PROJEKT eTWINNING
Uczniowie klas 3z oraz 2c od września rozpoczęli swój udział w projekcie krajowym eTwinning „Poznaj moje miasto”. Uczestniczy w nim 60 szkół z różnych zakątków Polski. Uczniowie są na etapie przedstawiania się, opisu swoich zainteresowań oraz napisana skąd są. Powoli też zaczynają wykonywać pierwsze zadania projektowe np. piszą swoje skojarzenia ze słowem Miasto w programie AnswerGarden, czy wykonują zdjęcia różnych części Warszawy, zabytków, panoramy. Udział w projekcie to nie tylko zabawa , ale też wspólna praca , podejmowanie ciekawych wyzwań oraz ćwiczenie nowych umiejętności. Docelowo każdy z uczestników będzie tworzyć prezentacje o mieście innego projektowego partnera. Może ktoś jeszcze chciałby dołączyć się do tej przygody? Serdecznie zapraszamy. W razie pytań prosimy kontakt z p. Agatą Walczuk.
„WARSZAWA MOJE MIASTO” Projekt dla mieszkańców Warszawy.
Na początku tego roku szkolnego klasy 1p, 3w, 2o, 2z wzięły udział w warsztatach pt. ”WARSZAWA MOJE MIASTO” Projekt dla mieszkańców Warszawy. Zadaniem uczniów było stworzenie projektu architektonicznego wybranej części miasta w sposób atrakcyjny i przyjazny dla jego mieszkańców. Makiety obiektów zaprojektowane przez uczniów okazały się bardzo atrakcyjne – dzięki ciężkiej i wspólnej pracy udało się zdobyć I miejsce (klasa 1p,3w) 🏆i III miejsce (klasa 2z)🏆 w konkursie. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy zarówno zaangażowania jak i kreatywnych pomysłów. 💡💪 Zobaczcie sami efekty pracy 😊
„W HOŁDZIE I PAMIĘCI”
Nasza szkoła uczestniczy w projekcie „W hołdzie i pamięci” upamiętniającym 80-tą rocznicę wybuchy II wojny światowej i 75-tą rocznicę Powstania Warszawskiego. W dniu 1.10.2019 roku odbyła się gra na cmentarzu Powązki Wojskowe. 20 uczniów w 4 patrolach odnajdowało groby, rozwiązywało zadania i poznawało historię. Zapaliliśmy znicze na grobach bohaterów. Już za tydzień spotkamy się na grze na Starym Mieście.
Nasi uczniowie ze Szkoły Branżowej zajęli I miejsce,
a uczniowie ze Szkoły Przysposabiającej do Pracy III miejsce
w Międzyszkolnym Projekcie Edukacyjnym
„W hołdzie i pamięci”.
DZIEŃ NGO
13 maja odbył się w naszej szkole Dzień NGO w ramach programu Pozarządownik Szkolny, wspólnie z Fundacja Pole Dialogu. Uczniowie podzieleni na grupy zagrali w grę poświęconą różnorodnym organizacją pozarządowym, dowiedzieli się jakie organizacje działają w Warszawie, czym się zajmują i wielu wielu innych ciekawych i poważnych rzeczy. Było poważnie i śmiesznie, inspirująco i interesująco.
Agata Urbanik i Marianna Wybieralska – Pogotowie Facylitacyjne
Kasia Malinowska – Fundacja Pole Dialogu
WARSZTATY „CZYSTE POWIETRZE I ROŚLINY”
W dniu 25.01.2019 r. w naszej szkole odbyły się warsztaty w ramach wolontariatu we współpracy z Fundacją BOŚ – „Czyste powietrze i rośliny”.
Uczestnikami warsztatów byli uczniowie ze Szkoły Przysposabiającej do Pracy i uczniowie Szkoły Branżowej naszego Zespołu wraz z opiekunami oraz przedstawiciele Banku i prowadząca ten projekt Pani ANNA SAWICKA – GŁÓWNY SPECJALISTA DS. INŻYNIERII ŚRODOWISKA.
W I części spotkania porozmawialiśmy o jakości powietrza, były też ćwiczenia-zagadki w tematyce źródeł smogu i jego wpływu na zdrowie.
Panie prowadzące warsztaty miały też mały miernik, którym zmierzyliśmy poziom pyłów w powietrzu, którym oddychamy.
W drugiej części skupiliśmy się na dobroczynnym działaniu otaczających nas roślin, że jest szczególna grupa roślin, które pomagają oczyszczać powietrze. Każdy uczestnik otrzymał taką roślinkę i doniczkę do ozdobienia według własnego projektu. Dostępne były bardzo zróżnicowane materiały, które wyzwoliły kreatywność w działaniu naszych uczniów. Całość profesjonalnie uwiecznił nasz uczeń Tomasz Luboń, dzięki któremu znajdziecie krótkie relacje foto w mediach społecznościowych m.in. na naszej szkolnej stronie.
https://photos.app.goo.gl/k5DAq4tnu85nPLjT9
PROGRAM SZKOŁY AKTYWNE W SPOŁECZNOŚCI (SAS)
We wrześniu 2017 roku nasza szkoła przystąpiła do programu SAS. Program Szkoły Aktywne w Społeczności (SAS) jest polską edycją międzynarodowego programu International Standards for Community Schools. Celem programu jest rozwój szkół aktywnych lokalnie – promujących partnerstwo między szkołą a społecznością lokalną, aktywizujących społeczność szkolną i mieszkańców, realizujących koncepcję uczenia się przez całe życie, dbających o zapewnienie dostępu do wszelkiej oferty szkoły każdemu uczniowi.
W SAS szkoły ceniące pracę w ścisłym związku ze środowiskiem lokalnym otrzymują narzędzia ułatwiające doskonalenie pracy szkoły, znajdują międzynarodowy punkt odniesienia dla swoich działań, a przede wszystkim, poprzez zwiększanie własnej otwartości i gotowości do przyjmowania nowych idei, tworzenia nowych partnerstw, budują swoja pozycję w środowisku lokalnym.
Organizacje pozarządowe – członkowie międzynarodowego partnerstwa – zarządzające programem w swoich krajach wypracowały przy udziale szkół Międzynarodowe Standardy SAS, które – w założeniu – mają być uniwersalne i przyjęte przez takie szkoły na całym świecie.