Inne projekty

„WARSZAWA MOJE MIASTO” Projekt dla mieszkańców Warszawy.

Na początku tego roku szkolnego klasy 1p, 3w, 2o, 2z wzięły udział w warsztatach pt. ”WARSZAWA MOJE MIASTO” Projekt dla mieszkańców Warszawy. Zadaniem uczniów było stworzenie projektu architektonicznego wybranej części miasta w sposób atrakcyjny i przyjazny dla jego mieszkańców. Makiety obiektów zaprojektowane przez uczniów okazały się bardzo atrakcyjne – dzięki ciężkiej i wspólnej pracy udało się zdobyć I miejsce (klasa 1p,3w) 🏆i III miejsce (klasa 2z)🏆  w konkursie. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy zarówno zaangażowania jak i kreatywnych pomysłów. 💡💪 Zobaczcie sami efekty pracy  😊

„W HOŁDZIE I PAMIĘCI”

uczniowie na Powązkach

Nasza szkoła uczestniczy w projekcie „W hołdzie i pamięci” upamiętniającym 80-tą rocznicę wybuchy II wojny światowej i 75-tą rocznicę Powstania Warszawskiego. W dniu 1.10.2019 roku odbyła się gra na cmentarzu Powązki Wojskowe. 20 uczniów w 4 patrolach odnajdowało groby, rozwiązywało zadania i poznawało historię. Zapaliliśmy znicze na grobach bohaterów. Już za tydzień spotkamy się na grze na Starym Mieście.

Nasi uczniowie ze Szkoły Branżowej zajęli I miejsce,
a uczniowie ze Szkoły Przysposabiającej do Pracy III miejsce
w Międzyszkolnym Projekcie Edukacyjnym
„W hołdzie i pamięci”.

DZIEŃ NGO

projekt NGO 13 maja odbył się w naszej szkole Dzień NGO w ramach programu Pozarządownik Szkolny, wspólnie z Fundacja Pole Dialogu. Uczniowie podzieleni na grupy zagrali w grę poświęconą różnorodnym organizacją pozarządowym, dowiedzieli się jakie organizacje działają w Warszawie, czym się zajmują i wielu wielu innych ciekawych i poważnych rzeczy. Było poważnie i śmiesznie, inspirująco i interesująco.
Agata Urbanik i Marianna Wybieralska – Pogotowie Facylitacyjne
Kasia Malinowska – Fundacja Pole Dialogu

WARSZTATY „CZYSTE POWIETRZE I ROŚLINY”

W dniu 25.01.2019r. w naszej szkole odbyły się warsztaty w ramach wolontariatu we współpracy z Fundacją BOŚ – „Czyste powietrze i rośliny”.
Uczestnikami warsztatów byli uczniowie ze Szkoły Przysposabiającej do Pracy i uczniowie Szkoły Branżowej naszego Zespołu wraz z opiekunami oraz przedstawiciele Banku i prowadząca ten projekt Pani ANNA SAWICKA – GŁÓWNY SPECJALISTA DS. INŻYNIERII ŚRODOWISKA.
W I części spotkania porozmawialiśmy o jakości powietrza, były też ćwiczenia-zagadki w tematyce źródeł smogu i jego wpływu na zdrowie.
Panie prowadzące warsztaty miały też mały miernik, którym zmierzyliśmy poziom pyłów w powietrzu, którym oddychamy.
W drugiej części skupiliśmy się na dobroczynnym działaniu otaczających nas roślin, że jest szczególna grupa roślin, które pomagają oczyszczać powietrze. Każdy uczestnik otrzymał taką roślinkę i doniczkę do ozdobienia według własnego projektu. Dostępne były bardzo zróżnicowane materiały, które wyzwoliły kreatywność w działaniu naszych uczniów. Całość profesjonalnie uwiecznił nasz uczeń Tomasz Luboń, dzięki któremu znajdziecie krótkie relacje foto w mediach społecznościowych m.in. na naszej szkolnej stronie.

https://photos.app.goo.gl/k5DAq4tnu85nPLjT9

PROGRAM SZKOŁY AKTYWNE W  SPOŁECZNOŚCI (SAS)

baner_szkoła aktywna społecznie

We wrześniu 2017 roku nasza szkoła przystąpiła do programu SAS. Program Szkoły Aktywne w Społeczności (SAS) jest polską edycją międzynarodowego programu International Standards for Community Schools. Celem programu jest rozwój szkół aktywnych lokalnie – promujących partnerstwo między szkołą a społecznością lokalną, aktywizujących społeczność szkolną i mieszkańców, realizujących koncepcję uczenia się przez całe życie, dbających o zapewnienie dostępu do wszelkiej oferty szkoły każdemu uczniowi.

W SAS szkoły ceniące pracę w ścisłym związku ze środowiskiem lokalnym otrzymują narzędzia ułatwiające doskonalenie pracy szkoły, znajdują międzynarodowy punkt odniesienia dla swoich działań, a przede wszystkim, poprzez zwiększanie własnej otwartości i gotowości do przyjmowania nowych idei, tworzenia nowych partnerstw, budują swoja pozycję w środowisku lokalnym.

Organizacje pozarządowe – członkowie międzynarodowego partnerstwa – zarządzające programem w swoich krajach wypracowały przy udziale szkół Międzynarodowe Standardy SAS, które – w założeniu – mają być uniwersalne i przyjęte przez takie szkoły na całym świecie.

Może Ci się również spodoba

Skip to content