Ogrodnicy

Pielęgnacja terenów zieleni; prowadzenie upraw roślin warzywnych, przyprawowych, roślin ozdobnych i sadowniczych, elementy bukieciarstwa; zajęcia praktyczne w szkole oraz w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.

ROK SZKOLNY 2023/2024

WYCIECZKA DO GOSPODARSTWA OGRODNICZEGO

15 marca 2024 odbyła się zawodowa wycieczka klas ogrodniczych: IIo, IIIo i IIIw. Po raz kolejny odwiedziliśmy gospodarstwo gościnnych Państwa Anny i Jana Saturskich, gdzie mogliśmy w praktyce przećwiczyć cięcie sadu. W tym celu zabraliśmy ze sobą sekatory i piły, a do kopania grządek- także szpadle (w porównaniu z naszym szkolnym ogrodem jest tam dużo więcej miejsc, wymagających pracy ogrodnika). W szkolnym młynku do gałęzi rozdrobniliśmy ścięte pędy i rozsypaliśmy je pod drzewami w sadzie. Potem były już tyko same przyjemności: ognisko, kiełbaski, pieczone pianki, słodycze i pyszna herbata.

OGRODNICY NA PRAKTYKACH 🙂

ogrodnicy na praktykach

Wycieczka klasy 1o na targi ogrodnicze GARDEN EXPO.

ROBIMY STROIKI ŚWIĄTECZNE

WYCIECZKA DO POZNANIA

24 listopada 2023 r. my- uczniowie z klas ogrodniczych: IIIw, IIIo i IIo pojechaliśmy pociągiem na wycieczkę zawodową do Poznania, gdzie odbywały targi Gardenia 2023. Najpierw zwiedziliśmy słynną poznańska Palmiarnię, która istnieje od 112 lat ! Potem udaliśmy się na targi, gdzie mogliśmy zapoznać się z ofertą producentów z branży roślinnej, a także z pięknymi pracami florystów. Poczuliśmy tam magię zbliżających się świąt 🙂 Po obiedzie odwiedziliśmy Muzeum Świętomarcińskich Rogali, gdzie nauczyliśmy się je przygotowywać zgodnie z oryginalną recepturą. Było bardzo… smacznie!

Tak wygląda Nasze Drzewo na Placu Trzech Krzyży. Dziś klasa 3o uroczyście wbiła tabliczkę patronacką.

Praktyki klasy 3w – wyrywanie korzeni i przygotowywanie terenu pod warzywnik oraz praktyki w Wilanowie klasy 3o oraz zasłużony odpoczynek.

Dyplom OPIEKUNA DRZEWA rosnącego na Placu Trzech Krzyży, w imieniu naszej szkoły,
z rąk prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego odebrali uczniowie klasy 3o.

Odebranie dyplomu Opiekun Drzewa

Klasa 3o na praktykach w Wilanowie.

Rozpoczynamy praktyki w szkolnym ogrodzie i w Wilanowie. Poznajemy miejsce naszej pracy. Nawet dwumetrowa pokrzywa nam nie straszna.
Pozdrawiają klasy 1o i 3o

ROK SZKOLNY 2022/2023

KONKURS OGRODNICZY

Wycieczka zawodowa

17 maja 2023 r. ogrodnicy z klas Io, IIo i IIIw pojechali na wycieczkę do niezwykłej, rodzinnej polskiej firmy, produkującej przepiękne kwiaty, głównie cięte.

Rodzina Ptaszków produkuje średnio ok. 5,2 mln storczyków i 15 mln róż rocznie (JMP to skrót Jarosław i Maria Ptaszek- piąte pokolenie producentów w tej firmie).  JMP Flowers uprawia ponad 50 odmian róż na powierzchni 6 ha oraz 40 odmian anturium na powierzchni 0,7 ha, a także aż 600 odmian orchidei na powierzchni 11 ha.

Widok niekończących się przeszklonych hal wypełnionych cudownymi kwiatami robi niesamowite wrażenie. Podczas zwiedzania można było zapoznać się z cyklem produkcyjnym storczyków; sadzonki pochodzą z Holandii i w szklarni rosną przez ok. 1.5 roku, po czym wędrują na rynek hurtowy i do kwiaciarń jako rośliny kwitnące.

W innych halach uprawiano anturia na kwiaty cięte (zachowują one trwałość nawet przez 5- 6 tygodni po ścięciu), a także róże- także przeznaczone do ścinania w fazie wybarwionego pąka.

JMP Flowers zarządza również największą w Polsce, własną hurtową siecią handlową, która posiada łącznie 15 reprezentacyjnych filii, do których dostarcza miliony kwiatów własnym specjalistycznym transportem samochodowym. Firma zatrudnia 240 pracowników z 9 krajów.

Wycieczka zawodowa- ogrodnicy

Dla zainteresowanych- link do filmu o firmie JMP Flowers:https://www.youtube.com/watch?v=3YQnS4rFyT0

Ogrodnicy z klasy 3o wykonali przed szkołą nasadzenia z wiosennych kwiatów.

Praktyki klasy 2o gr 2. Przygotowanie kompozycji na Wielkanoc.

6 lutego 2023 r. odbył się pierwszy próbny egzamin praktyczny w klasie IIIw. Tematem był wysiew roślin do skrzynek. Jak widać warto jeszcze poćwiczyć…

Klasy ogrodnicze 17 marca były na wycieczce w sadzie. Praca i wypoczynek.

Klasy ogrodnicze posadziły przed wejściem do szkoły róże 🌹🌹🌹 podarowane przez klasy pierwsze oraz tulipany 🌷🌷🌷 i narcyzy 🌼🌼🌼

W dniu 24.10 klasa IIIw i Io pojechały na zawodową wycieczkę ogrodniczą do ekologicznego sadu w Mogielnicy. Prowadzi go- wraz z rodzicami- nasz absolwent Beniamin Zarzycki. Sad zajmuje powierzchnię 14 ha. Uprawa ekologiczna oznacza, że nie stosuje się tam ochronnych zabiegów chemicznych. Być może nie wszystkie owoce są ładne „jak malowane”, ale za to- ZDROWE!

W sadzie zbieraliśmy jabłka do wielkich skrzyń, które następnie transportowane były do przechowalni. Gościnni Gospodarze poczęstowali nas ekologiczną zupą z dyni i innymi smakołykami. Ponadto zjedliśmy tyle jabłek (prosto z drzewa!) ile nam się zmieściło. Dostaliśmy także owoce do domu.

Otrzymaliśmy także zaproszenie na kolejne wycieczki- w innych porach roku.

Wycieczka na giełdę kwiatową

24.10 klasy ogrodnicze IIIw i Io odwiedziły Rynek Hurtowy Bronisze, gdzie kupuje się- w ilościach hurtowych- owoce, warzywa i kwiaty. W hali kwiatowej można się zaopatrzyć w kwiaty cięte, doniczkowe, sztuczne, a także artykuły dekoracyjne, świece, naczynia, wstążki, kosze itp. Już wystawiono do sprzedaży bombki i lampki choinkowe, chociaż do świąt pozostało blisko 2 miesiące.

Praktyki w Wilanowie

Klasy 1o i 3w na wycieczce do OLSZYNA.

🍀 Wystawa warzyw i zajęcia na wydziale biologii.

🍀 Zwiedzanie kampusu Kortowo.

🍀 Zajęcia w pracowni in vitro.

🍀 Kwiatowe łapaczy snów – warsztaty.

🍀 Zwiedzanie ogrodów i wystawa dalii.

Klasy 2o i 3w na targach ogrodniczych – „Zieleń to życie”

ROK SZKOLNY 2021/2022

3 o na praktykach w Wilanowie. Najpierw praca, później zwiedzanie pałacu.