Projekty edukacyjno-społeczne


ROK SZKOLNY 2024/2025


“WLEP SIĘ W REMBERTÓW”

10.10.2024 r. uczniowie klasy 3c uczestniczyli w pierwszych warsztatach w ramach Projektu „Wlep się w Rembertów”, realizowanego przez Dom Kultury Rembertów we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych. 🖼️🪄🎨 W ramach warsztatów mieliśmy okazję zapoznać się ze sztuką nowoczesną i poznać jej formy oraz uczestniczyć w ciekawych warsztatach plastycznych.
Dziękujemy za zaproszenie! 🫶👌☀️ Zapraszam do obejrzenia fotorelacji.

uczniowie biorą udział w projekcie

ROK SZKOLNY 2023/2024


Projekty edukacyjno-społeczne realizują 𝗣𝗿𝗼𝗷𝗲𝗸𝘁 𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗷𝘀𝗸𝗶. Przygotowujemy się do I Pikniku Europejskiego i obchodów 20.rocznicy wejścia Polski do Unii Europejskiej. 🇪🇺 Poznaliśmy zasady działalności Parlamentu Europejskiego i odwiedziliśmy siedzibę Europa Experience. Projekt realizowany z Fundacja ARTE i finansowany przez m. st. Warszawa.


𝗞𝗥𝗢𝗣𝗞𝗜 – 𝗦𝗭𝗡𝗨𝗥𝗞𝗜 – 𝗞𝗢𝗥𝗔𝗟𝗜𝗞

Uczniowie z klasy 3p na projektach edukacyjno-społecznych pracują nad projektem “𝗞𝗿𝗼𝗽𝗸𝗶, 𝘀𝘇𝗻𝘂𝗿𝗸𝗶, 𝗸𝗼𝗿𝗮𝗹𝗶𝗸𝗶”. Zespół projektowy, po otrzymaniu grantu zakupił niezbędne materiały i zaczyna warsztaty tworzenia mandali i makramy.
Projekt realizowany jest we współpracy z Klubem Inteligencji Katolickiej i finansowany przez m. st. Warszawa.
Koordynator zespołu młodzieżowego: Olena Manicka
KIK – Klub Inteligencji Katolickiej


PODPISANIE UMOWY PROJEKTOWEJ Z KLUBEM INTELIGENCJI KATOLICKIEJ

Projekty edukacyjno-społeczne zaczynają nowy rok pełną parą🔥
Zespół projektowy klasy 3p podpisuje właśnie pierwszą umowę projektową z Klub Inteligencji Katolickiej.
Brawo MŁODZIEŻ!!!

podpisanie projektu edukacyjno-społecznego

Nasza szkoła dołączyła do Projektu „Piłki za puszki” realizowanego w ramach projektu „Każda puszka cenna” polskiej edycji europejskiej inicjatywy Every Can Counts. Główną ideą projektu jest połączenie dwóch ważnych aspektów zrównoważonego rozwoju społeczeństwa: sportu i ochrony zasobów naturalnych. Obie idee są myślą przewodnią projektu „Piłki za puszki”.
Co możemy zrobić w szkole w ramach projektu:
-w szkole są ustawione 4 papierowe zielone pojemniki z logo projektu „Każda puszka cenna”. Do pojemników wrzucamy zgniecione, opróżnione puszki aluminiowe po napojach;
Co otrzymujemy jako szkoła:
– po zebraniu odpowiedniej ilości puszek otrzymuje piłki treningowe.

Koordynator Agnieszka Jeśkiewicz


Zakończyliśmy projekt ,,Poznajemy kuchnię ukraińską” wspierany przez Stowarzyszenie Harcerskie. Zapraszamy na krótką relacje z realizacji projektu.

Inicjatywy Młodzieżowe❤️

https://www.facebook.com/100063622421294/videos/281798954250136


Realizujemy kolejny ważny projekt w ramach projektu Szkoła Edukacji Centrum Dobrego Wychowania- szkoły budują społeczeństwo partycypacyjne. Otrzymaliśmy dofinansowanie na Świąteczne Gotowanie na Ekranie🍽🫕🍳🥘

Fotorelację z warsztatów obejrzycie na szkolnym fb.


PROJEKT KORONA WARSZAWY

3 października zorganizowaliśmy wraz z Fundacją Zdobywaj Niezdobyte rajd rowerowy w ramach projektu Korona Warszawy. Wyruszyliśmy wczesnym rankiem aby zdobyć pierwszy szczyt Kopiec Moczydłowski. Rowerzyści świetnie radzili sobie z jazdą i przepisami ruchu drogowego mimo trudnej i zmieniającej się jesiennej aury. Wycieczkę pilotował pan Mariusz Saramak z Fundacji Zdobywaj Niezdobyte wraz z naszymi nauczycielkami panią Martą, panią Pauliną i panią Ewą. Po zdobyciu kopca ruszyliśmy w kierunku Plaży Żoliborz na ognisko, gdzie czekały na nas pyszne kiełbaski, bułeczki, szum Wisły, dobre towarzystwo, muzyka i słonko wyglądające zza chmur. Pierwszy rajd rowerowy już za nami 🙂
Dziękujemy panu Mariuszowi za współpracę i czekamy na następne wspólne wyprawy.
Rowerzystom gratulujemy dzielnego pokonania trasy.


PROJEKT BeActive Europejskiego Tygodnia Sportu

Tradycyjnie jak co roku braliśmy udział w projekcie BeActive Europejskiego Tygodnia Sportu. Poniżej prezentujemy zdjęcia uczniów biorących udział w treningach. Cieszymy się bardzo z zaproszenia i możliwości poznania wielu dyscyplin sportowych.


PROJEKT eTWINNING

Uczniowie klas 3z oraz 2c od września rozpoczęli swój udział w projekcie krajowym eTwinning “Poznaj moje miasto”. Uczestniczy w nim 60 szkół z różnych zakątków Polski. Uczniowie są na etapie przedstawiania się, opisu swoich zainteresowań oraz napisana skąd są. Powoli też zaczynają wykonywać pierwsze zadania projektowe np. piszą swoje skojarzenia ze słowem Miasto w programie AnswerGarden, czy wykonują zdjęcia różnych części Warszawy, zabytków, panoramy. Udział w projekcie to nie tylko zabawa 😊, ale też wspólna praca 🙋‍♀️🙋‍♂️, podejmowanie ciekawych wyzwań oraz ćwiczenie nowych umiejętności.🏋‍♂️ Docelowo każdy z uczestników będzie tworzyć prezentacje o mieście innego projektowego partnera. Może ktoś jeszcze chciałby dołączyć się do tej przygody? 😊 Serdecznie zapraszamy. W razie pytań prosimy kontakt z p. Agatą Walczuk.


“WARSZAWA MOJE MIASTO” Projekt dla mieszkańców Warszawy.

Na początku tego roku szkolnego klasy 1p, 3w, 2o, 2z wzięły udział w warsztatach pt. ”WARSZAWA MOJE MIASTO” Projekt dla mieszkańców Warszawy. Zadaniem uczniów było stworzenie projektu architektonicznego wybranej części miasta w sposób atrakcyjny i przyjazny dla jego mieszkańców. Makiety obiektów zaprojektowane przez uczniów okazały się bardzo atrakcyjne – dzięki ciężkiej i wspólnej pracy udało się zdobyć I miejsce (klasa 1p,3w) 🏆i III miejsce (klasa 2z)🏆  w konkursie. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy zarówno zaangażowania jak i kreatywnych pomysłów. 💡💪 Zobaczcie sami efekty pracy  😊


“W HOŁDZIE I PAMIĘCI”

uczniowie na Powązkach

Nasza szkoła uczestniczy w projekcie “W hołdzie i pamięci” upamiętniającym 80-tą rocznicę wybuchy II wojny światowej i 75-tą rocznicę Powstania Warszawskiego. W dniu 1.10.2019 roku odbyła się gra na cmentarzu Powązki Wojskowe. 20 uczniów w 4 patrolach odnajdowało groby, rozwiązywało zadania i poznawało historię. Zapaliliśmy znicze na grobach bohaterów. Już za tydzień spotkamy się na grze na Starym Mieście.

Nasi uczniowie ze Szkoły Branżowej zajęli I miejsce,
a uczniowie ze Szkoły Przysposabiającej do Pracy III miejsce
w Międzyszkolnym Projekcie Edukacyjnym
“W hołdzie i pamięci”.


DZIEŃ NGO

projekt NGO 13 maja odbył się w naszej szkole Dzień NGO w ramach programu Pozarządownik Szkolny, wspólnie z Fundacja Pole Dialogu. Uczniowie podzieleni na grupy zagrali w grę poświęconą różnorodnym organizacją pozarządowym, dowiedzieli się jakie organizacje działają w Warszawie, czym się zajmują i wielu wielu innych ciekawych i poważnych rzeczy. Było poważnie i śmiesznie, inspirująco i interesująco.
Agata Urbanik i Marianna Wybieralska – Pogotowie Facylitacyjne
Kasia Malinowska – Fundacja Pole Dialogu


WARSZTATY “CZYSTE POWIETRZE I ROŚLINY”

W dniu 25.01.2019 r. w naszej szkole odbyły się warsztaty w ramach wolontariatu we współpracy z Fundacją BOŚ – „Czyste powietrze i rośliny”.
Uczestnikami warsztatów byli uczniowie ze Szkoły Przysposabiającej do Pracy i uczniowie Szkoły Branżowej naszego Zespołu wraz z opiekunami oraz przedstawiciele Banku i prowadząca ten projekt Pani ANNA SAWICKA – GŁÓWNY SPECJALISTA DS. INŻYNIERII ŚRODOWISKA.
W I części spotkania porozmawialiśmy o jakości powietrza, były też ćwiczenia-zagadki w tematyce źródeł smogu i jego wpływu na zdrowie.
Panie prowadzące warsztaty miały też mały miernik, którym zmierzyliśmy poziom pyłów w powietrzu, którym oddychamy.
W drugiej części skupiliśmy się na dobroczynnym działaniu otaczających nas roślin, że jest szczególna grupa roślin, które pomagają oczyszczać powietrze. Każdy uczestnik otrzymał taką roślinkę i doniczkę do ozdobienia według własnego projektu. Dostępne były bardzo zróżnicowane materiały, które wyzwoliły kreatywność w działaniu naszych uczniów. Całość profesjonalnie uwiecznił nasz uczeń Tomasz Luboń, dzięki któremu znajdziecie krótkie relacje foto w mediach społecznościowych m.in. na naszej szkolnej stronie.

https://photos.app.goo.gl/k5DAq4tnu85nPLjT9


PROGRAM SZKOŁY AKTYWNE W  SPOŁECZNOŚCI (SAS)

baner_szkoła aktywna społecznie

We wrześniu 2017 roku nasza szkoła przystąpiła do programu SAS. Program Szkoły Aktywne w Społeczności (SAS) jest polską edycją międzynarodowego programu International Standards for Community Schools. Celem programu jest rozwój szkół aktywnych lokalnie – promujących partnerstwo między szkołą a społecznością lokalną, aktywizujących społeczność szkolną i mieszkańców, realizujących koncepcję uczenia się przez całe życie, dbających o zapewnienie dostępu do wszelkiej oferty szkoły każdemu uczniowi.

W SAS szkoły ceniące pracę w ścisłym związku ze środowiskiem lokalnym otrzymują narzędzia ułatwiające doskonalenie pracy szkoły, znajdują międzynarodowy punkt odniesienia dla swoich działań, a przede wszystkim, poprzez zwiększanie własnej otwartości i gotowości do przyjmowania nowych idei, tworzenia nowych partnerstw, budują swoja pozycję w środowisku lokalnym.

Organizacje pozarządowe – członkowie międzynarodowego partnerstwa – zarządzające programem w swoich krajach wypracowały przy udziale szkół Międzynarodowe Standardy SAS, które – w założeniu – mają być uniwersalne i przyjęte przez takie szkoły na całym świecie.

Możesz również polubić…

Translate »
Skip to content